fredag 5 december 2008

L-cats


Årets första lussekatter ser ni här. Det var dock ett tag sedan de bakades, bilden hamnade på Viktors dator och det var ju lite jobbigt att fixa och så. Nåväl! Jag bakar alltid lussekatter med kesella lätt, det hjälper att göra dem saftigare, vilket behövs eftersom saffran är uttorkande. Dessutom tar man ju mindre smör då, och får en både godare och nyttigare katt.

Igår gjorde jag skumtomtefudge, men den blev tyvärr ingen hit. Den var ont-i-munnen-söt, och ganska ful, eftersom en del av den vita chokladen inte löste upp sig utan flagade sig. Jag hade också i för mycket rosa color paste, så den blev mer röd än rosa. Jag ville ju att den skulle vara fluffigt skumtomterosa! Men ack. Oh well, det är bara att gå vidare till nästa recept. Jag tror det blir lyxig vaniljkola med superdupervaniljstång.

1 kommentar:

Recept och bakrecept sa...

Yes, snart är det lussekattsbakning för mig också.

Hittade ett toppenrecept på lussekatter som jag också har lagt upp på min blogg.