lördag 6 december 2008

Besviken, men också glad.

Jag känner mig lite fånig, men häromdagen fick jag se studieplanen för Litteraturvetenskap B, och tappade helt lusten att läsa den. Detta på grund av att halva terminen ska ägnas åt Lyrik I och II. Jag hatar lyrik och poesi, tycker det är tråkigt att läsa, intetsägande och meningslöst. Nästan värst är att prata om poesi, och det kommer jag ju behöva göra om jag ska läsa kursen. Så nu funderar jag på att göra en sen ansökan till Kreativt Skrivande A istället. Men vi får se, jag ska kolla ordentligt på studieplanen och se vad det handlar om exakt, så får vi se.

Över till något roligare: Vi ska åka på shoppingtur till Stockholm på måndag. Jag kastade ut förslaget till mina föräldrar igår, och de nappade! Och Viktor är ledig eftersom han jobbar idag. Hoho.

Viktiga saker:

*The English Shop, för color paste så vi kan göra snygga pepparkakor, och annat juligt bakgrejs och godis.
*Åhléns, för julavdelningen.
*Nk:s julskyltning
*Lagerhaus (igen, men mamma vill ju också dit.)
*Ev. Panduro
*Den där Essencefabriken som Cloetta skrivit om
*Gärna lunch på Hurry Curry.

Finns det något annat som passar bra att julshoppa i Stockholm?

Idag ska jag försöka läsa Mot fyren (läste den iofs på engelskan i våras, men måste nog uppdatera mig lite.) och kapitel 6,12 och 18 i James Joyces Odysseus. Kanske också äntligen göra lyxig vaniljkola och något annat.

2 kommentarer:

Mattias Östergren sa...

Förutom haiku
är poesi så tråkigt
att löven faller

:D

Anonym sa...

Ja, det var jag. Det kan vi jättegärna göra! Nästa gång jag är i gävle kanske :)?