tisdag 3 februari 2009

Naken prinsesstårta!

Jag fyllde år igår. Det var hur kul som helst!
Här kommer en bildserie om tårtmakeriet som pågick:


Här har vi grejerna som behövdes för att dekorera och göra klart tårtan. Grädde, turkisk yoghurt, rosor, ett lock från Odense Marsipan, vaniljsocker, elvisp samt bottnarna, bakade och fyllda med hallonsylt och vaniljgegga dagen innan.

Lite vispaction going on. Och ja, jag bytte behån vars blommönster på ena kupan syns genom klänningen sedan. ;)
Rosorna som vi gjort dagen innan också. Använde rosa marsipan med jordgubbssmak samt färgad mandelmassa, något av man tager vad man haver hemma.


Gräddyoghurtgeggan ska på.

Här kan ni skåda världens fulaste marsipanlock. Den skrikiga, flammiga grisskära nyansen levde inte direkt upp till förväntningarna, eller bilderna på förpackningen.

Så fanskapet blev förvisat till vasken.


Och tårtan fick bli såhär fin istället.


Jag är stolt över mig själv, jag surade bara på sängen en liten, liten stund över lockfiaskot! Sedan kom jag på denna lösning istället.

Nu ska jag skriva ett ledset mail till Odense Marsipan om hur deras fula lock förstörde min födelsedag. ;)

2 kommentarer:

maria sa...

Du är så duktig och det blev så fint! :) Man kan aldrig lita på sånt, gör allt själv. Men bra problemlösning! Jag längtar tills nästa gång jag får ta en tugga av en tårta. (Just nu shaker, sen GI, men fan vilken skillnad man känner i kroppen. :) )

Anonym sa...

Kul med bilder! Rosorna var supersnygga, och tårtan blev ju bra! Odenses gröna marsipanlock är förresten alldeles vanligt prinsessgrönt, kan jag informera om. :)

Grattis i efterskott!