måndag 23 mars 2009

Jag har bakat Chocolate cupcakes, med recept från Leila (finns det någon annan?!) och såhär ser de ut.


Men du måste förlåta mig Leila, jag använde varken ekologiska ägg eller kvalitetschoklad, jag har inte råd med det! Så jag använde bruna ägg i 24-pack och Willys billiga blockchoklad, och de blev jättegoda ändå.

Dessutom använde jag 3 dl florsocker i frostingen istället för 5, för sådan frosting blir så söt att det gör ont i munnen. Ska försöka luska ut något recept som inte är så sött. Har hört talas om ett med mascarpone, ska prova det.

Jag bakade cheesecakemuffins också, men dem har ni ju sett redan. Och macaroons, men de fick lite konstig färg så jag orkade inte ta kort. Men jag ska baka fler till påsk, de passar så bra då. Rosa, gula, gröna, lila.

Åker till Stockholm en sväng på onsdag, då kan jag fylla på förrådet med glitter, sparkle, vanilla extract och färger på The English Shop. Ska också köpa små oreos om det finns, och baka sådana cupcakes. Bra!

Inga kommentarer: