torsdag 4 mars 2010

Vänner i ett bakningskök:

Det finns några redskap som underlättar väldigt för en om man fått för sig att man ska hålla på och baka saker. Här är mina favoriter:

 

* En elvisp måste man ha. Handhållen går bra men är jobbigt om man ska vispa maräng eller något annat länge. Är man käck kan man döpa den till Elvis P. 


 

*Bunkar. 'Nough said. 

 

*Redskap. Slickepott (min freudianska felsägning: slickepitt...har hänt!), silikonpensel till bullar, redskap att ha på frosting och glacyrer med, samt en ny rosa som jag inte riktigt vet vad man gör med, men som säkert är jättebra. 


 

* En hushållsvåg är bra att ha. 

 

* Sötaste äggsepareraren! Loves it. 

 

* Vill man styla och göra créme brülée måste man ha en liten eldkastare! Dock inget måste för vanliga människor. 



* En gullig hjälpreda/slaskhink kan man också investera i.

 

* Och en bakningshylla är ju bara överkurs. :)

5 kommentarer:

Linda sa...

Fruktansvärt avundsjuk på din bakningshylla!
Vi har så trångt så här blir grejerna lite utspridd plus att jag inte har plats för så många..:-(

Anna sa...

Var hittar man slaskhinken, går såna och beställa på nätet? :D

Anni sa...

Jag har ett antal slaskhinkar till låns för den som behöver - i olika storlekar!

Bytes gärna mot bakningshylla!

iso sa...

JÄTTEvacker, färgglad hylla. blir alldeles glad av att se den, så en sådan skulle en ha för humörets skull. + i kanten att den roar både ögat & magen.

Snadrita sa...

Jag skulle också vilja ha en bakningshylla istället för bakningsLÅDOR...Annars har jag det mesta, t.o.m. 2 slaskhinkar ;) hihi

Din bakningsblogg har fått ett litet pris i min yr- blogg :)