onsdag 12 maj 2010

Bröllopstårta intro

Jag ska på fyra bröllop i sommar/höst. FYRA. Det är jättemånga. Särskilt som det senaste bröllop jag var på var en kusins när jag var runt 15 bast. Längesedan alltså.

Bakeoholic som jag är så börjar jag ju förstås tänka på och se fram emot alla bröllopstårtorna! Sin egen bröllopstårta får man ju (förhoppningsvis) bara äta en gång i livet, så det är en rätt stor grej faktiskt.

Jag har självklart min egen drömtårta, anpassad för mitt fantasibröllop med V. Den skulle vara i flera våningar, hälften rosa cheesecake och hälften chokladtårta, men liksom vriden runt. Någon som förstår? Jättesvårt att förklara ju, men ska försöka hitta någon bild sen.

Googlar man efter wedding cakes kan man hitta helt fantastiskt vackra skapelser.


Som denna Nintendotårta, hittad på http://www.thetanooki.com/

http://www.pinkcakebox.com/ har också en massa sjukt snygga bröllopstårtor. Kolla själv! Som en Corpse Bride-tårta eller en som ser ut som en hög med presenter.


Nu är det väl inte så vanligt med den här sortens tårtor i vårt land, men det finns ändå mycket fint man kan ha.

Lite spretigt inlägg det här känner jag, men det kommer fler och bättre inlägg framöver. 

Nästa del i denna serie kommer att handla om olika smaker på b-tårtor. Stay tuned. :)

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Vilka tårtor det går att göra.
Förstår inte hur de håller sig under flytten alltså.
Men det är kanske inte mening att man ska förstå.

Ha en skön kväll nu.
Kramen Synnöve.